Regulamin świadczenia teleporad
w SOLDENT Centrum estetyczniej ortodoncji i implantologii
§1
- Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
- Pacjent – osoba fizyczna, w tym również osoba małoletnia, korzystająca ze świadczeń zdrowotnych w [skrócona nazwa placówki] w ramach Teleporady;
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Specjalista – osoba fizyczna będąca lekarzem, lekarzem dentystą, psychologiem, rehabilitantem, położną, dietetykiem, terapeutą lub inną osobą niewymienioną powyżej wykonującą czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych, świadczącą usługi zdrowotne, medyczne lub paramedyczne.
- Świadczeniodawca – SOLDENT Centrum estetycznej ortodoncji i implantologii, SOLDENT Spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie przy ul. Bagno 2, adres: Bagno 2 lok. usługowy 7, KRS 0000421752, REGON 146135356, nr księgi rejestrowej 000000137190;
- Teleporada – porada medyczna jako ambulatoryjne świadczenia zdrowotne wykonywane przez Świadczeniodawcę na rzecz Pacjenta na odległość, bez bezpośredniego badania przedmiotowego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (odpowiednio w formie czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej, obsługiwanych za pośrednictwem Portalu lub telefonu);
- Portal – aplikacja dostępna pod adresem internetowym https://tele.medidesk.io/ stanowiąca część systemu teleinformatycznego jako platforma do komunikacji pomiędzy Pacjentem a Specjalistą;
- Umowa – umowa o udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie Teleporady;
- Do Regulaminu zastosowanie mają w szczególności następujące akty prawne
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne;
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej również: „RODO”),
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany na stronie internetowej Świadczeniodawcy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Akceptując Regulamin, Klient uwzględnia okoliczność, że Usługi świadczone są za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a w przypadku podania numeru telefonu przez Klienta - również na komunikację telefoniczną, prowadzoną przez Świadczeniodawcę w celu realizacji Usługi Telemedycznej oraz w celu przekazywania informacji o zmianach Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
§2
- Teleporady udzielane są w ramach następujących specjalizacji:
- Stomatologia zachowawcza;
- Ortodoncja;
- Implantologia;
- Higiena jamy ustnej;
- Teleporada obejmuje udzielenie porady medycznej, w tym w szczególności:
- przeprowadzenie zdalnej konsultacji,
- omówienie wyników badań,
- udzielenie informacji co do przyjmowanych leków,
- wystawienie e-Recepty,
- wystawienie e-Zwolenienie
- omówienie planu leczenia;
- W ramach Teleporady nie mogą być udzielone następujące świadczenia:
- Tomografia
- USG
- Konsultacja stomatologiczna*
- Teleporady świadczone są odpłatnie, zgodnie z cennikiem stanowiącym załącznik do regulaminu organizacyjnego Świadczeniodawcy. Wyciąg z cennika stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Warunkiem korzystania z Teleporad jest:
- rejestracja Pacjenta;
- akceptacja postanowień Regulaminu;
- opłacenie usługi.
- W przypadku Pacjentów małoletnich czynności, o których mowa w niniejszym Regulaminie, wykonuje opiekun prawny Pacjenta.
- Udzielenie Teleporady wymaga spełnienia następujących warunków technicznych [***].
§3
- Rejestracji Pacjenta można dokonać:
- telefonicznie, pod numerem telefonu 22 620 10 30
- poprzez wypełnienie formularza rejestracji na stronie internetowej: soldent.pl.
- mailowo, pod adresem: soldent@soldent.pl (wymaga potwierdzenia telefonicznego lub w placówce)
- W trakcie procesu rejestracji Pacjent zobowiązany jest podać swoje dane osobowe:
- imię i nazwisko;
- numer PESEL;
- adres zamieszkania;
- numer telefonu;
- w przypadku Teleporad za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu online lub połączenia video – adres e-mail;
- w przypadku Pacjenta małoletniego – imię, nazwisko i numer PESEL opiekuna prawnego.
- W trakcie rejestracji Pacjent wskazuje, a w przypadku rejestracji telefonicznej ustala z pracownikiem Świadczeniodawcy, datę, godzinę oraz formę Teleporady. Pomyślne zakończenie procesu rejestracji jest równoznaczne z zawarciem Umowy.
- W przypadku, gdy udzielenie Teleporady wymaga dostarczenia przez Pacjenta dodatkowych informacji/dokumentów (np. wyników badań), Pacjent zobowiązany jest przekazać je Specjaliście najpóźniej na 3 godziny przed rozpoczęciem Teleporady. W tym celu Pacjent przesyła konieczną formie dokumentację w za pomocą Portalu. Przesłane dokumenty dołącza się do dokumentacji medycznej Pacjenta.
§4
- Płatność za Teleporadę następuje przed wykonaniem usługi, w jednej z następujących form płatności:
- przelew bankowy na rachunek nr: ;
- płatność za pośrednictwem Payu - platformy obsługującej płatności elektroniczne.
- Brak płatności przed rozpoczęciem Teleporady stanowi podstawę do odmowy świadczenia usługi i jest równoznaczne z odstąpieniem przez Pacjenta od Umowy.
§5
- Pacjent ma prawo rezygnacji z Teleporady najpóźniej na 24h przed rozpoczęciem wykonywania usługi. O rezygnacji Pacjent zawiadamia Świadczeniodawcę telefonicznie (nr tel. 22 620 10 30) lub mailowo (adres e-mail: soldent@soldent.pl).
- W przypadku rezygnacji z Teleporady na 24h przed rozpoczęciem wizyty, po dokonaniu zapłaty za usługę, Pacjentowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty.
- W przypadku, gdy udzielenie Teleporady w pierwotnie ustalonym terminie jest niemożliwe, Świadczeniodawca niezwłocznie informuje o tym Pacjenta ustalając z nim nowy termin wykonania usługi. W takim przypadku Pacjentowi przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy i żądania zwrotu wpłaconej kwoty.
§6
- Teleporada jest udzielana w terminie oraz formie ustalonej zgodnie z § 3 ust. 3. Zmiana terminu lub formy udzielenia Teleporady możliwa jest do momentu rozpoczęcia świadczenia usługi w pierwotnie ustalonym terminie, z zastrzeżeniem § 5 ust. 3. Zmiany należy dokonać w jeden ze sposobów skazanych w § 3 ust. 1.
- W celu wykonania usługi, wyznaczony Specjalista kontaktuje się z Pacjentem w ustalonej formie (czat online, połączenie telefoniczne, połączenia video). Trzykrotne niepodjęcie kontaktu przez Pacjenta jest równoznaczne z odstąpieniem przez Pacjenta od Umowy.
- Specjalista weryfikuje tożsamość Pacjenta na podstawie danych, o których mowa w § 3 ust. 2, przekazanych przez Pacjenta w trakcie rejestracji.
- Czas trwania Teleporady wynosi maksymalnie 30 minut. W uzasadnionych przypadkach Specjalista może przedłużyć czas jej trwania.
- Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów niecenzuralnych, naruszających dobra osobiste innych osób, naruszających przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Naruszenie powyższego obowiązku stanowi podstawę odmowy udzielenia Teleporady lub zaprzestania dalszego jej udzielania.
- Świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych i informacji przekazanych przez pacjenta.
- W przypadku Pacjentów małoletnich, w trakcie udzielania Teleporady obowiązkowa jest obecność opiekuna prawnego Pacjenta.
- Za zgodą Pacjenta, Teleporada może być rejestrowana. W takim przypadku zapis Teleporady dołącza się do dokumentacji medycznej Pacjenta na nośniku elektronicznym.
§7
- Pacjentowi przysługuje prawo złożenia reklamacji. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres ul. Bagno 2 lok. usługowy 7, 00-112 Warszawa, telefonicznie 22 620 10 30, lub na adres poczty elektronicznej soldent@soldent.pl.
- Reklamację rozpoznaje się w terminie 7 dni od dnia jej wpłynięcia.
§8
- Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, informujemy, że:
1) Administratorem Pani/a danych osobowych jest Soldent Spółka komandytowa, adres:
ul. Bagno 2 lokal usługowy 7 tel 22 620 10 30, KRS: 0000421752, NIP 5252531834.
2) W sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/a danych przez Administratora można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych lub z wyznaczonym inspektorem ochrony danych na adres e-mail: ido@soldent.pl
3) Pani/a dane będą przetwarzane w celu i na podstawie następujących podstaw prawnych:
- realizacji świadczeń zdrowotnych, także na odległość (tzw. telemedycyna) oraz w celu prowadzenia dokumentacji medycznej na podstawie przepisów z przepisami ustawy o działalności leczniczej, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO),
- realizacją praw Pacjenta (min. przyjmowanie, archiwizacja oświadczeń Pacjenta, np. upoważnienia) w oparciu o art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy z dnia 6.11.2008 r. o prawach pacjenta (art. 6 ust 1 lit c RODO);
- bieżącym kontaktem w związku ze świadczeniem usług medycznych (art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO tj. w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora),
- dochodzeniem roszczeń oraz obroną praw z tytułu prowadzonej działalności (art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO),
- prowadzeniem ksiąg rachunkowych i spełnianiem obowiązków podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 Ustawy o rachunkowości).
4) W zakresie informacji związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych podanie danych jest obowiązkowe i niezbędne do udzielenia świadczenia. Brak ich wskazanie może uniemożliwić realizację świadczenia.
5) Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi w zakresie usług księgowych, informatycznych, IT, consultingowych, prawnych i audytowych, dostawy rozwiązań technicznych, organizacyjnych, umożliwiających udzielanie świadczeń zdrowotnych, oraz osobom upoważnionym przez Pacjenta w ramach realizacji Praw Pacjenta na podstawie obowiązujących przepisów.
6) Pani/a dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przechowywane przez czas realizacji świadczeń, a następnie zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, okres przedawnienia roszczeń i czynów karalnych. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa w tym przepisami o rachunkowości jeżeli ma to zastosowanie.
7) Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
8) Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
9) Pani/a dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,
10) Administrator informuje, że Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
§9
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.07.2022.